Navigation path

Additional tools

  • Print version
  • Decrease text
  • Increase text
  • Choose high contrast version
  • Choose standard colour version




Profile of registrant

INVERS Versicherungsvermittlungsgesellschaft mbH

Identification number in the register: 05144391681-30
Registration date: 12/05/09 23:11:31

The information on this organisation was last modified on 15/04/13 08:46:05
The date of the last annual update was 15/04/13 08:46:05


Registrant : Organisation or self-employed individual

Name/company name: INVERS Versicherungsvermittlungsgesellschaft mbH
Acronym:
Legal status: GmbH
Website address: http://www.invers-gruppe.de

Sections

Section: III - Non-governmental organisations
and more precisely: Non-governmental organisations, platforms and networks and similar

Person with legal responsibility

Surname, Name: Mr  Uwe Bartsch
Position: Geschäftsführer

Permanent person in charge of EU relations

Surname, Name: Mr  Udo Rummelt
Position: Gesellschafter der INVERS Versicherungsvermittlungsgesellschaft mbH

Contact details:

Contact details of organisation's head office: 15 Sportplatzweg 
Leipzig 04178
GERMANY
Telephone number: (+49) 3415256520
Fax number: (+) 
Other contact information: Bei der INVERS Versicherungsvermittlungsgesellschaft mbH (INVERS) handelt sich um einen in Deutschland bundesweit tätigen Maklerpool. INVERS arbeitet ausschließlich mit Maklern zusammen. Wir betreuen über 4.000 Versicherungs- und Finanzmakler.

INVERS ist unabhängig tätig, mithin bestehen keinerlei Beteiligungen von Produktgebern oder sonstigen Dritten an INVERS.

Unsere Tätigkeitsbereiche umfassen Versicherungen, offene Investmentfonds und Bausparen. Produkte des sogenannten grauen Kapitalmarktes werden nicht angeboten.

Goals / remit

Goals / remit of the organisation: Die INVERS Versicherungsvermittlungs GmbH (nachfolgend INVERS) ist einer der größten Maklerpools in Deutschland. Darüber hinaus ist INVERS einer der letzten tatsächlich unabhängigen Versicherungsmaklerpools, mithin gibt es an INVERS keine Beteiligung einer Versicherungsgesellschaft.

Unser Ziel ist die Vertretung der Interessen unserer über 4.000 angeschlossenen Versicherungsmaklerfirmen mit insgesamt über 20.000 Mitarbeitern. Mit diesem Ziel verbindet sich die Wahrung von Verbraucherinteressen, da der Versicherungsmakler in Deutschland der einzige Versicherungsvermittler ist, welcher tatsächlich die Interessen seiner Kunden und nicht etwa die Interessen der Produktgeber zu vertreten hat.

Dieser wichtige Umstand ist jedoch in der Bevölkerung zu wenig bekannt. Folglich streben wir an, das Erscheinungsbild der Versicherungsmakler und die Unterschiede zum Versicherungsvermittler mehr ins Bewusstsein der Verbraucher zu rücken.

Im Weiteren erachten wir es als notwendig, dass die Stellung des Versicherungsmaklers gegenüber Produktgebern entscheident verbessert wird. Beispielsweise ist es notwendig, dass Produktgeber verpflichtet werden nicht nur Vorteile von Produkten zu nennen, sondern auch Nachteile offen zu legen. Somit soll u. a. verhindert werden, dass ggf. irreführende Werbung von Produktgebern über Versicherungsmakler betrieben wird.

Allgemein bestehen unsere Ziele darin, dass INVERS die Rechte und das Erscheinungsbild der Versicherungsmakler stärken möchte.
The organisation's fields of interests are:
  • national
  • European

Number of persons engaged in activities falling under the scope of the Transparency Register

Number of persons: 1
Complementary information:

Persons accredited for access to European Parliament premises

No accredited persons

Activities

Main EU initiatives covered the year before by activities falling under the scope of the Transparency Register:


Hinweise zu Sachthemen an zuständige Ministerien und Institutionen. Dies betrifft insbesondere das BMJ, das BMWi, das BMELV und die DIHK. Teilnahme an wissenschaftlichen Fachtagungen. Erarbeitung von Stellungnahmen zu gesetzlichen Vorhaben. Aufsätze zu unseren Themenbereich betreffenden Sachfragen in Zusammenarbeit mit einer Anwaltskanzlei für Versicherungsrecht (Fachanwalt für Versicherungsrecht).

Fields of interest for e-mail alerts on consultations and roadmaps;

Fields declared by the organisation:
  • Competition
  • Consumer Affairs
  • Economic and Financial Affairs

Structure

Total number of members that are natural persons: 4,000
Number of member organisations:
Member organisations (Number of members) :
The organisation has members/is represented in the following country(countries):
  • GERMANY

Complementary information:

Networking

Information on (i) organisation's membership of any associations/federations/confederations or (ii) relationships to other bodies in formal or informal networks.





Financial data

Financial year: 01/2012 - 12/2012
Total budget: 0
of which public financing: 0
- from European sources:
- Procurement: 0
- Grants: 0
- from national sources:
- from local/regional sources:
from other sources:
- donations:
- contributions from members:
Estimated costs to the organisation directly related to representing interests to EU institutions in that year: < 50000  €
Other (financial) information provided by the organisation:

Die geschätzten Kosten erstrecken sich weitestgehend auf geleistete Arbeitsstunden der beteiligten Mitarbeiter, auf entstehende Seminarkosten, Teilnahmegebühren, Reisekosten etc..

Code of conduct

By its registration the organisation has signed the Transparency Register Code of Conduct.