|
IP/11/239
Brussel·les, 28 de Febrer de 2011
El cinema europeu triomfa als Oscar
-
'El discurs del Rei' ha comptat amb 562.000 euros d'ajuts del programa MEDIA de la UE
La comissària europea d'Educació i Cultura, Androulla Vassiliou, ha celebrat el gran èxit de la pel·lícula europea 'El discurs del Rei', guardonada amb quatre Oscars en la passada cerimònia de l'Acadèmia de Hollywood. La cinta, que ha comptat amb 562.000 euros d'ajuts del programa MEDIA de la UE, ha guanyat els premis a millor pel·lícula, millor director (Tom Hooper), millor actor (Colin Firth) i millor guió original (David Seider). Una altra pel·lícula del programa MEDIA, 'In a Better World', dirigida per la danesa Susanne Bier, s'ha endut l'estatueta a millor pel·lícula de parla no anglesa.
La comissària ha declarat que la 83ena edició de la Cerimònia de l'Acadèmia de Hollywood ha estat "una gran nit per la indústria cinematogràfica europea i pel programa MEDIA". "Europa estima el cinema i el món estima les nostres pel·lícules", ha afegit, alhora que ha felicitat els directors Tom Hooper i Susanne Bier, que han demostrat que "no cal un pressupost massiu per fer pel·lícules d'èxit mundial" i que "la indústria del cinema europeu pot competir amb els millors".
El director Tom Hopper va fer 'El discurs del Rei' amb un pressupost ajustadíssim pels estàndards de Hollywood: menys d'11 milions d'euros. Els ajuts del programa MEDIA es van destinar a promoure la distribució exterior del film, en aquest cas, fora del Regne Unit. 'In a Better Word' és la tercera pel·lícula en guanyar l'Oscar a millor film en llengua estrangera, després de 'Babette's Feast' (1987) i 'Pelle the Conqueror' (1988). La cinta va rebre 540.000 euros del programa MEDIA en ajuts a la distribució. Dues pel·lícules més amb suport del programa MEDIA estaven nominades als Oscar: 'Dogtooth', de Yorgos Lanthimos (Grècia), en la categoria de millor pel·lícula estrangera, i 'The Illusionist' de Sylvain Chomet (Regne Unit/França), en la categoria de millor pel·lícula d'animació. La primera ha comptat amb 21.000 euros de subvenció de MEDIA, mentre que l'ajut destinat a la segona ha estat de 126.000 euros. L'import dels ajuts del programa MEDIA que reben els distribuïdors es basa en diversos criteris, entre els quals la venda d'entrades d'anteriors pel·lícules d'altres Estats de la UE. El finançament és destinat a cobrir costos futurs de distribució i a compensar riscos. Les pel·lícules també poden rebre ajuts de MEDIA a la pre-producció.
Més informació:
Programa MEDIA
MEDIA-Antena Catalunya
Comissió Europea Representació a Barcelona Passeig de Gràcia, 90 E – 08008 Telèfon directe premsa: 93 467 78 12
www.ec.europa.eu/spain/barcelona
|