Navigation path

Press Release

Commissioner Máire Geoghegan-Quinn shocked by fire at
Città della Scienza in Naples, Italy

Brussels, 6 March 2013

Following the fire that destroyed the Città della Scienza complex, in Naples, Italy on 5 March, European Commissioner for Research, Innovation and Science, Máire Geoghegan-Quinn, sent the following message of support:

"The Città della Scienza has played a leading role in the communication of culture, science and technology in Italy and at international level, and has been a valuable partner in EU research projects. It has also contributed to the promotion of socio-economic development in Naples. This is terrible news for the science, research and innovation community.  I send my best wishes and support to all involved in the Città della Scienza and I hope they can restart their activities very soon. We at the European Commission will offer whatever support we can."

 

La Commissaria UE Máire Geoghegan-Quinn sotto shock per l'incendio alla Città della Scienza di Napoli, Italia

Dopo l'incendio che ha distrutto la Città della Scienza di Napoli il 5 marzo, la Commissaria Europea per la Ricerca, l'Innovazione e la Scienza Máire Geoghegan-Quinn ha inviato il seguente messaggio di solidarietà:

"La Città della Scienza ha svolto un ruolo di primo piano nella comunicazione della cultura, della scienza e della tecnologia in Italia e a livello internazionale ed è stata anche un valido partner di progetti di ricerca europei. Ha inoltre contribuito alla promozione e allo sviluppo socio-economico di Napoli. Questa è una triste notizia per la comunità scientifica, della ricerca e dell'innovazione. Esprimo la mia solidarietà a tutte le persone che lavorano e sono coinvolte con la Città della Scienza e mi auguro che possano ricominciare al più presto le loro attività. Noi della Commissione Europea offriremo loro tutto il supporto possibile."

 

Link to a short video of the fire on YouTube

 

Press contact:
European Commission: Michael Jennings, tel. +322 296 33 88